Jak wyposażyć halę magazynową z biurem?
30.07.2024

Jak wyposażyć halę magazynową z biurem?

Hala magazynowa z biurem to świetny pomysł zarówno w przypadku małych przedsiębiorstw, jak i dużych firm. Zaplecze socjalno-biurowe w tej samej lokalizacji, co hala magazynowa, pozwala na bieżąco rozwiązywać wszystkie problemy i sprawnie koordynować pracę logistyczną czy administracyjną. Umożliwia szybki przepływ informacji pomiędzy pracownikami a kierownictwem, a także zapewnia w budynku ciche miejsce do pracy i przechowywania dokumentów. Dowiedz się, w co powinna być wyposażona hala magazynowa z biurem.

Hala magazynowa z biurem – projekt

Projekt konstrukcji powinien uwzględniać przede wszystkim zastosowanie hali magazynowej. Przykładowo – przestrzeń, która ma służyć wyłącznie do przechowywania, będzie rozplanowana zupełnie inaczej niż ta przeznaczona do prac przemysłowych. Zastanawiając się nad projektem hali, warto wziąć pod uwagę kwestie takie jak:

  • proporcje pomiędzy zapleczem socjalno-biurowym a miejscem przechowywania lub produkcji towarów;
  • dostępność pomieszczeń do składowania materiałów niebezpiecznych, w których będą pracować głośne maszyny – w takiej sytuacji można zadbać o grubsze ściany czy drzwi dźwiękochłonne;
  • przybliżoną liczbę pracowników, wejść, bram i ilość miejsca przeznaczonego do załadunku oraz rozładunku towarów – zarówno wewnątrz, jak i wokół hali;
  • materiał wykorzystany do budowy – hale magazynowe mogą być murowane, blaszane, stalowe czy drewniane.

Hala magazynowa z biurem – cena

To, ile będzie kosztować hala magazynowa z biurem, jest zależne przede wszystkim od materiału, z którego została wykonana. Ceny budowy hali z drewna, ze stali czy murowanej mogą znacznie różnić się między sobą. Wpływ na nie mają też oczywiście rozmiary budynku, kształt jego bryły czy rodzaj dachu. Finalny koszt jest w dużej mierze zależny także od tego, w jaki sposób wyposażysz magazyn i biuro. Dobrze wybierając meble magazynowe i biurowe, można sporo zaoszczędzić.

W co powinna być wyposażona hala magazynowa z biurem?

Meble biurowe i magazynowe to absolutna podstawa w każdej hali. Powinny być wykonane z łatwych w czyszczeniu materiałów oraz cechować się stabilnością i wytrzymałością. Muszą też umożliwiać bezpieczne przechowywanie towarów i zapewniać maksymalną ilość miejsca do wykorzystania. Na jakie dokładnie meble można się zdecydować i na co zwracać uwagę podczas zakupów?

Regały magazynowe, czyli podstawa w magazynie

Regały magazynowe przeważnie wykonane są z metalu, ponieważ zapewnia on najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz stabilności wymiarów. Metal nie zmienia swojej struktury, ani kształtu na przestrzeni lat. Meble mogą znosić duże obciążenia, są odporne na korozję i uszkodzenia mechaniczne. Wybierając je, trzeba zwracać uwagę na ich wymiary zewnętrzne, rozmiary półek oraz nośność.

W magazynach najczęściej stosowane są regały otwarte. Umożliwiają dostęp do składowanych towarów z obu stron i są łatwe do wkomponowania w zabudowę szeregową. Alternatywą dla klasycznych regałów magazynowych są modele paletowe, które pozwalają na wygodną pracę wózkami widłowymi pomiędzy nimi.

Regały biurowe – wybierz do biura funkcjonalne meble!

Regały biurowe znacznie różnią się od magazynowych, ponieważ mają nieco inne zastosowanie. To rozwiązanie stosowane najczęściej do przechowywania dokumentów, kartotek i faktur, dlatego zwykle ma konstrukcję zamkniętą z jednej ze stron. Czym powinny cechować się dobre regały biurowe? Przede wszystkim możliwością dostosowania ich do przechowywania dokumentów w segregatorach, pudełkach, skoroszytach czy teczkach.

Najważniejszym parametrem w kontekście ich wyboru, jest zatem szerokość. Zależy ona od sposobu segregacji dokumentów, jaki stosuje dana firma. Najpopularniejsze rozmiary takich regałów to 600, 800, 1000 oraz 1200 mm. Warto poświęcić szczególną uwagę wymiarom, ponieważ zbyt mały mebel utrudni wygodne składowanie, a za szeroki zajmie sporo miejsca w porównaniu do przestrzeni przechowywania, jaką może zaoferować.

Szafy biurowe – ważny element w organizacji biura

Obiekt magazynowo-biurowy powinien być wyposażony także w szafy biurowe, które znacznie usprawniają prace wykonywane przez kierownictwo. Żeby jak najlepiej dopasować je do konkretnego pomieszczenia, można postawić na meble modułowe. Pozwoli to maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń i sprawić, że hala z biurem będzie funkcjonalna i ergonomiczna.

Szafy różnią się od regałów całkowicie zamkniętą konstrukcją. Mogą być wyposażone nie tylko w półki, ale także szuflady, zamknięcia i rolety, również te sterowane elektrycznie. Możliwe jest zastosowanie odrębnych schowków czy regulatorów, które pozwalają na stawianie mebli na nierównym podłożu. W przypadku chęci rozbudowy umeblowania łatwo dokupić do niego specjalne nadstawki. Szafy biurowe to rozwiązanie niezwykle komfortowe, które ułatwia organizację elektroniki, dokumentów i artykułów biurowych.

Biurka jako główne miejsce pracy pracowników biurowych

Biurko jest miejscem służącym do wypełniania dokumentów, pracy przy komputerze, raportowania czy przyjmowania pracowników, dlatego powinno zapewniać komfort i wygodę w czasie wykonywanych obowiązków. Może być wyposażone w skrytki, półki i nadstawki. Wybierając je, pomyśl o tym, czy potrzebujesz:

  • więcej miejsca roboczego czy do przechowywania;
  • dodatkowego oświetlenia lub wysuwanych elementów;
  • regulacji, by zapewnić jak największą ergonomię pracy;
  • szyn na przewody lub wbudowanych gniazdek.

Biurka można dostosować do potrzeb przedsiębiorstwa również pod względem estetycznym. Pomalowanie ich np. na kolor kojarzony z marką, może pozytywnie wpływać na klimat firmy i zaangażowanie pracowników. Modele idealnie dopasowane do własnych potrzeb można wykonać na zamówienie.

Szafy brudnik lub skrytkowe – na prywatne rzeczy i odzież pracowników magazynu oraz biura

Szafy brudnik lub skrytkowe to klucz do:

  1. zachowania higieny w szatniach i pokojach socjalnych;
  2. komfortu, wygody i prywatności pracowników;
  3. poprawy kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa.

Dzięki nim możliwe jest bezpieczne przechowywanie rzeczy i prywatnej odzieży pracowników, co chroni przed je zagubieniem lub uszkodzeniem. Pokoje socjalne, w których zdecydujesz się umieścić szafy brudnik lub skrytkowe, powinny zostać wyposażone też w ławki wolnostojące oraz stoły świetlicowe. Te ułatwią pracownikom przebieranie się oraz organizację swoich rzeczy.

FAQ:

1. Od czego zależą koszty hali magazynowej z biurem?

Koszt hali magazynowej jest zależny przede wszystkim od materiału jej wykonania, a także wyposażenia wykorzystanego do jej urządzenia.

2. W co należy wyposażyć hale magazynowe z biurem?

Hala magazynowa z biurem powinna być wyposażona we wszystkie podstawowe meble. Wśród nich wymienić należy regały magazynowe i biurowe, szafy, biurka czy skrytki na prywatne rzeczy pracowników.

3. Na co zwracać uwagę, podczas wyboru wyposażenia do hali magazynowej?

Przestrzeń biurowo-magazynowa powinna być ergonomiczna i bezpieczna, dlatego należy stawiać na trwałe, stabilne i solidne meble, przeznaczone do stosowania w obiektach przemysłowych. Dzięki temu można mieć pewność, że wytrzymają określone obciążenia i najlepiej sprawdzą się w danym zastosowaniu.

Bestsellery

pojemnik warsztatowy 5A

pojemnik warsztatowy 5A

Zobacz produkt
Szafa biurowa SB800

Szafa biurowa SB800

Zobacz produkt
Stół warsztatowy S3005

Stół warsztatowy S3005

Zobacz produkt
Stół warsztatowy S2004

Stół warsztatowy S2004

Zobacz produkt